M jak Muzeum

24/12/2012

Życzenia na Boże Narodzenie

Filed under: M jak Muzeum — Konfacela @ 15:40
Tags: , ,

Wigilia! Z okazji świat Bożego Narodzenia (nie z powodu gwiazdki, ani choinki, tylko własnie Bożego Narodzenia) życzę wszystkim moim czytelnikom dużo zdrowego rozsądku i dystansu do rzeczywistości. I żeby w polskich muzeach było LEPIEJ, bo póki co każda kolejna delegacja przynosi zasmucające doświadczenia. I życzę wszystkim dużo szczęścia, bo w obliczu zaistniałej sytuacji jest nam BARDZO potrzebne. Zdrowia, szczęścia, pomyślności i słodyczy (ach, ta wymiana przepisów na ciasteczka, a co z robótkami na drutach? Czy może ktoś z państwa ma wzór na sweterek z warkoczami? Może założymy podstronkę do naszej nadal byle jakiej strony internetowej z przepisami na pierniczki i sweterki ze splotem mereżkowym?).
No cóż. Życzę nam wszystkim, żeby coś się wreszcie stało i żeby obecny układ pękł z trzaskiem.
Wasza
KOnfaCELA

13 komentarzy »

  1. Exploring delicious.com I noticed your website bookmarked as: Życzenia na
    Boże Narodzenie | M jak Muzeum. Now I am assuming you bookmarked
    it yourself and wanted to ask if social book-marking gets you a ton of targeted traffic?
    I’ve been looking at doing some social bookmarking for a few of my websites but wasn’t
    sure if it would generate any positive results. Thank you.

    Komentarz - autor: work from home for free — 18/03/2013 @ 16:10 | Odpowiedz

  2. Promocja musi mieć co promowac, a niby co ma promować, skoro MNW zmienilo sie w kolko gospodyń, czy raczej gospoś?

    Komentarz - autor: męski szowinista — 30/12/2012 @ 20:50 | Odpowiedz

    • Jaka pani, taki kramik.

      Komentarz - autor: feministka — 30/12/2012 @ 22:12 | Odpowiedz

  3. Proszę bardzo.

    1. Problemy z komunikacją – słynne już łańcuszki mailowe. Spróbuj wysłać zapytanie o coś – po przejściu przez skrzynki pięciu osób dowiesz się, że ty, jako autor pytania, wiesz najlepiej co zrobić.
    PROPOZYCJA: zamiast odsyłać maila dalej – można się dowiedzieć o wszystko w ramach działu i odpisać.

    2. Problemy z zakresem kompetencji – ja tego nie zrobię, bo to robi koleżanka kolega; a koleżanka/kolega nie zrobi, bo to robi kto inny.
    PROPOZYCJA: może należałoby to ustalić – kto zajmuje się jakim projektem, kto prowadzi dany typ spraw i jakoś to ogłosić?

    3. Arogancja – nie wszystkich, ale się zdarza…
    PROPOZYCJA: bardziej ludzkie podejście.

    4. Niechętna współpraca z innymi działami – w każdym niemal z działów są pomysły jak wypromować dzieło/kolekcję/wydarzenie. Trzeba się porządnie naprosić, żeby wcielić w życie jakiś pomysł…
    PROPOZYCJA: może warto byłoby przejść się po działach przedstawić propozycje promocji obiektów z danego działu, albo wysłuchać propozycji pracowników merytorycznych

    5. Strona internetowa – wizytówka muzeum, to dzięki niej potencjalni zwiedzający mogą się dowiedzieć co w muzeum jest. Co do wyglądu – kwestia gustu. Ale czcionka fatalna, np. „i” wygląda jak „l” (w wielu miejscach). Menu nie jest intuicyjne. Brak informacji o poszczególnych zbiorach. Oraz najważniejsze – dlaczego nie ma właściwie żadnych informacji w języku angielskim? Każda wystawa czasowa ma folder po polsku i po angielsku. Co stoi na przeszkodzie, żeby tekst angielski, przygotowywany przez kuratorów, tłumaczony za pieniądze mnw, znalazł się na stronie okraszony kilkoma ilustracjami?
    PROPOZYCJA: każda wystawa czasowa powinna mieć informację dwujęzyczną. To jest akurat najłatwiejsze, bo takie informacje tak czy inaczej powstają. Co do opisów poszczególnych działów – w działach jest wola i ochota, żeby takie teksty powstały. W wielu działach one już istnieją. Tylko z kim należy o nich rozmawiać?

    6. Muzeum Cyfrowe – dlaczego na głównej stronie www nie ma wielkiego, czerwonego wykrzyknika z napisem – „nasze arcydzieła w sieci”? Tak, tak, layout jest obrzydliwy, ale w takim razie po co było uruchamiać MC, jeśli teraz się tak nie podoba? Dlaczego MC nie jest priorytetem dla Dyrekcji? Niemal wszystkie muzea świata mają piękne bazy danych, nasza na ich tle wygląda okropnie, ale pod względem merytorycznym i ilości zawartych w niej informacji – bijemy większość na głowę!! To na prawdę jest coś, czym możemy się chwalić. DLACZEGO MC MA WCIĄŻ TAK BRZYDKI LAYOUT??!!
    PROPOZYCJA: do roboty! i na prawdę, nie ma wymówek!!

    7. Wydawnictwa MNW – mamy rzeczy, którymi możemy się pochwalić. Dlaczego nie ma ich na stronie internetowej? Jeśli nie wszystkich – przynajmniej tegorocznych wydawnictw?
    PROPOZYCJA: jak najszybciej należy przygotować materiały dotyczące publikacji z 2012 roku, na bieżąco przygotowywać nowe, podawać informację gdzie i za ile taką książkę można kupić.

    8. Last but not least – Dział Oświatowy. Ostatnio pod ostrzałem, to jednak wciąż największa siła Muzeum. Nie wiem czy zdajecie sobie z tego sprawę, ale dla zwiedzających Muzeum ma właśnie ich twarz. Wydaje się, że promocja tego nie dostrzega, nie wykorzystuje. Co więcej, nie traktuje z należytym szacunkiem. I nie chodzi tu o mówienie dzień dobry, czy chwalenie.
    PROPOZYCJA: Szacunek powinna wyrażać ściśle współpracując. Promując ich pracę. Wybijając działania oświatowe na stronie internetowej (nie tylko jako informacja pod opisem wystawy).

    Pewnie można napisać więcej. Chcę też podkreślić, że nie wszystko w pracy Promocji jest złe. Ale można lepiej, znacznie lepiej.

    A co do „dyrektorki i jej żony sadystki” – ludzie, dajcie już sobie spokój. Złość i frustracja zasłaniają Wam to, co im wychodzi. A to właśnie widoczne jest spoza muzeum. Jeśli jest coś konkretnego, co wam przeszkadza (oprócz relacji, które absolutnie nie są waszą sprawą) – to o tym piszcie.

    Z nadzieją i pozytywnie patrząc w przyszłość

    Anonim.

    Komentarz - autor: Anonim — 29/12/2012 @ 17:08 | Odpowiedz

    • Który dział pracuje dobrze, a który źle widać po nagrodach. Promocja dostała indywidualną i zbiorową a oświatowy nic…

      Komentarz - autor: obserwator — 29/12/2012 @ 21:06 | Odpowiedz

      • Zwłaszcza nasi informatycy świetnie pracują, bo nagrody co roku zgarniają. Niby za co? Sorry. Doprosić się ich nie można czasem pół dnia, żeby coś zrobili. A co takiego niby robią wykraczającego poza swoje obowiązki?

        Komentarz - autor: zdziwiony — 29/12/2012 @ 23:04

    • 1. Widać nigdy nie brałam udziału w tej zabawie, ponieważ absolutnie nie kojarzę tego typu relacji.

      2.Chyba logicznym jest, że każdy ma jakiś zakres kompetencji. Tak jest w każdym dziale czy to merytorycznym czy administracyjnym. Nigdy nie słyszałam żeby ktoś ogłaszał na tak popularnym u nas 2all (służącym ostatnio wymianie przepisów!!!) kto ma jakie kompetencje.

      3. Proszę o przykłady. Akurat do tego działu mi nie daleko i arogancja jest ostatnim co można Im zarzucić.

      4. Z pomysłami się przychodzi a nie chodzi ich szukać. Z doświadczeń ostatnich dwóch miesięcy wiem, że potrafią wypromować nawet najbardziej nieprzyswajalną widzą rzecz.

      5. Z tego co ogólnie wiadomo, strona jest tymczasowa. Nowa, bardzo sympatyczna dziewczyna z działu promocji, zbiera już jakiś czas informację od działów merytorycznych do nowej strony. Widać anonimie Twój szef Cię o tym nie informuję lub pochodzisz z administracji.

      6. Tu zapraszam do Pana Piotra K. Nie wiedzieć czemu, wciąż siedzącego w zbiorach polskich.

      7. Już poprzednia dyrekcja załatwiła nam zewnętrzną firmę która się rozpanoszyła a nic nie robi. Dość dziwne, że nikt ich jeszcze nie pogonił
      .
      8. Informacje o ostrzale działu oświatowego znam tylko stąd więc nie mogę się do nich odnieść. Natomiast po dość długiej współpracy, wnoszę o reformę właśnie tam. Arogancja szefowej tego działu, jak i niektórych (absolutnie nie wszystkich) pracowników jest poniżej krytyki. Niestety przez kierownika tkwią daleko w PRL-u. Pomysły mają raz lepsze raz gorsze, co do ich promocji, to nie moja działka.

      Komentarz - autor: Anonimex — 30/12/2012 @ 00:57 | Odpowiedz

    • Oj my biedni zacietrzewieni nie widzimy wewnątrz co im wychodzi, może nas oświecisz ? A relacja mąż-żona w pracy bardzo nam przeszkadzają przykładowo w kontekście uwentualnej nagrody przyznanej zastępczyni (żonie) przez dyrektorkę (męża).

      Komentarz - autor: Anonim — 31/12/2012 @ 10:36 | Odpowiedz

      • Okropność!!! jak można być tak chamskim?! Powinniśmy pisać o sprawach muzealnych a nie włazić z buciorami w prywatne sprawy.
        Ludzie ogarnijcie się trochę. To forum czytane jest również przez nie-muzealników. Co też ci ludzie pomyślą o nas czytając takie wpisy.

        Komentarz - autor: Anonim — 06/01/2013 @ 13:30

  4. Zmiany w dziale promocji nie są konieczne. Zmienić trzeba dyrektorkę a zwłaszcza jej żonę – sadystkę.

    Komentarz - autor: Anonim — 29/12/2012 @ 16:02 | Odpowiedz

  5. Trudno się nie zgodzić, dział promocji ma bardzo dużo do zrobienia.

    Wydaje się, że tam brak osoby nie tylko z doświadczeniem, ale i z wyobraźnią (i wcale nie chodzi o szefa, tylko o licznych pracowników…). Wystarczy wejść na kilka stron muzeów polskich czy zagranicznych i powtórzyć sprawdzone rozwiązania – wystarczy zakładka na stronie internetowej specjalnie dla prasy, na której znajdą się podstawowe informacje. Nie wystarczy nr tel i zdjęcie pani Kwakuły….

    Generalnie wydaje mi się, że muzeum ma w tym zakresie pecha. Kasy jest mało i zawsze mało będzie. Ale z tym co jest można zrobić coś dobrego. A brakuje podstawowych, prostych rzeczy…

    Nie wiem, czy pęknięcie układu coś da, bo po tym, jak pękł poprzedni, pojawił się nowy…

    Życzę, żeby w muzeum pojawili się ludzie, którym zależy i ludzi z wyobraźnią.

    I będzie dobrze!

    Komentarz - autor: Anonim — 29/12/2012 @ 09:36 | Odpowiedz

    • To podpowiedz anonimie co jest w dziale promocji nie tak i co jeszcze można zrobić.
      Rzucajmy pomysłami, nie hasłami.

      Komentarz - autor: Anonimex — 29/12/2012 @ 15:31 | Odpowiedz

  6. To tak na nowy rok:
    http://businessandculture.wordpress.com/2012/06/04/muzeum-tylem-do-widza/

    Komentarz - autor: załamany — 28/12/2012 @ 23:33 | Odpowiedz


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Blog na WordPress.com.

%d bloggers like this: