M jak Muzeum

20/05/2013

Sybilla i Adonis w ogrodzie rozkoszy

No i co? Gdzie Sybilla? Jak to możliwe, że Sybillę 2012 w kategorii wystaw dostała wystawa Dźwięki elektrycznego ciała, zrealizowana przez Muzeum Sztuki w Łodzi, ta cośmy ja mieli zrobić, ale nie zrobiliśmy…  a nasi Wywyższeni przepadli z kretesem? A konserwacja Bitwy to pies?  I co, też nic? Co za pech.  Ale pan minister nas kocha, a to grunt. Co tam wystawy, co tam frekwencja. Kogo to obchodzi. Okna mamy wymienione, to najważniejsze (następnym razem powinniśmy zgłosić nasz Remont w kategorii Zarządzanie i organizacja*). A jeśli już mowa o naszym ministrze. Podczas wywiadu, którego udzielił podczas Nocy Muzeów, z dumą zapewniał, że istytucje podlegające pod ministerstwo mają coraz lepsze finansowanie w przeciwieństwie do tych finansowanych przez samorządy. I że w przeciwieństwie do innych zagrożonych ministrów on  trzyma się mocno i nie ma powodu do obaw w razie rekonstrukcji rządu. No proszę, jak się chłopakowi udało.

I żeby się nie oddalać od tematyki mitologicznej. Nadal nie rozumiem, dlaczego to byleco, które nam dzisiaj zaprezentowano, nazywa się Adonis? I nadal nie rozumiem, jakie wymierne korzyści miałby przynieść ten system pracownikom merytorycznym, którzy nie wiem, co niby mieliby z nim robić? Być może nasza dyrekcja męska nadal nie wie, kto załatwia to czy tamto, i potrzebuje instrukcji… I w ogóle, to jest taki system kontroli, ale DYREKCJI, a ta dyrekcja, ponieważ nie wie, kto co załatwia, postanowiła sobie załatwić ściągę, a przy okazji trochę nas postraszyć.   I jeszcze jedno. NIE, ROBIENIA WYSTAWY NIE ZACZYNA SIĘ OD WERYFIKACJI KOSZTORYSU, czy jakoś podobnie, tylko pod pomysłu. Naprawdę! Na wystawę trzeba mieć pomysł i żaden specjalista od promocji, nie mówiąc o dyrekcji nienaukowej, tego nie wymyśli. Potem trzeba przeprowadzić badania naukowe nad problemem, zorientować , czym się dysponuje, a potem stworzyć koncepcję tej wystawy. No i te badania trwają, czasem po kilka lat. Poza tym byleco pt. Adonis nie opisuje procesu zwanego pracą merytoryczną, chociażby takiego jak datowanie czy atrybucja. Nie opisuje procesu poszukiwań nieznanych dzieł takiego czy innego artysty. I wielu innych procesów, o których nasz specjalista od Adonisa najwyraźniej nie ma pojecia…

KOnFaCeLa (liderka procesu Józefa K.)

*Tylko prosze nie mieć do mnie pretensji, gdybym miała okazać się wieszczką (Sybillą) i gdyby nasza dyrekcja w braku innych osiągów zgłosiła w przysżłym roku nasz Remont do nagrody (Sybilli).

12 komentarzy »

  1. Drodzy Muzealnicy, nie znam szczegółów Waszej sytuacji, ale jeżeli sytuacja jest zła to radzę zacząć współpracę z mediami, jest to niezwykle trudne ale możliwe do wykonania, jeżeli dochodzi do nieprawidłowości (nie twierdzę że tak jest) to nagłaśniać sprawy za pomocą tradycyjnych mediów, podziwiam osoby piszące tego typu blogi ale zdaję sobie równocześnie sprawę że ich oddziaływanie jest dość ograniczone

    Komentarz - autor: ciekawy świata — 05/06/2013 @ 17:31 | Odpowiedz

  2. Drodzy Muzealnicy, nie znam szczegółów Waszej sytuacji, ale jeżeli sytuacja jest zła to radzę zacząć współpracę z mediami, jest to niezwykle trudne ale możliwe do wykonania, jeżeli dochodzi do nieprawidłowości (nie twierdzę że tak jest) to nagłaśniać sprawy za pomocą tradycyjnych mediów, podziwiam osoby piszące tego typu blogi ale zdaję sobie równocześnie sytuację że ich oddziaływanie jest dość ograniczone

    Komentarz - autor: ciekawy świata — 05/06/2013 @ 17:31 | Odpowiedz

  3. Przyznaje, ze nawet nie wiedziałam, ze autorami „Wywyzszonych” nie sa magistrzy swiezo po studiach:))) Jak zawsze – z zaciekawieniem zanotowalam istnienie wielu interesujacych obiektow, ktore jednak zestawiono w sposób budzacy podejrzenie, ze autorzy nie maja pojęcia o dziejach społecznych i procesach historycznych. Bardzo współczuje Szanownej Dyrekcji, ale niech to będzie dla Niej nauczka, ze robienie wystaw historycznych nalezy powierzac historykom.

    Komentarz - autor: Hermenegilda — 27/05/2013 @ 08:24 | Odpowiedz

  4. Czy to prawda, że nowe okna są plastikowe lub plastikowe z okleiną dębową? Rozwiejcie moje rozczarowanie!
    Czy cały budynek muzeum nie jest przypadkiem na liście zabytków? Czy rury poprowadzone pod sufitem w dwóch korytarzach, w tym w dyrektorskim, który jest miejscem reprezentacyjnym, nie niszczą zabytkowej architektury wnętrza? Wiszące obrazy nie poprawiają ich wyglądu a wręcz zgrzytają. Proponuję zamknąć oba korytarze jako magazyny obrazów a pani dyrektor niech przyjmuje gości u Lorentza. Proces zapisywania nazwiska Lorentz w świadomości warszawiaków jako nazwy knajpki, skądinąd przyjemnej, trwa. Idę do Flisa, idę do Lorentza, idę do Mc`Donalda…Pozdrawiam wszystkich drepczących po uświnionych, pomału rozpadających się, wyremontowanych schodach muzealnych.

    Komentarz - autor: duch — 25/05/2013 @ 18:39 | Odpowiedz

    • Nowe okna są tak naprawdę do luftu. Klejonka, nie lite drewno. A jak będzie trochę chłodniej, a ktoś zechce świeżego powietrza, to trzeba całe okno otwierać. Stare były lepsze. A właśnie, co się stało ze starymi, dębowymi oknami?

      Komentarz - autor: Łazikowa — 25/05/2013 @ 20:24 | Odpowiedz

    • Całkiem możliwe, że to tylko imitująca dębinę okleina. Schody juz się rozpadają? No to nieźle
      .

      Komentarz - autor: Okiennik — 25/05/2013 @ 20:32 | Odpowiedz

  5. „No i co? Gdzie Sybilla? Jak to możliwe, że Sybillę 2012 w kategorii wystaw dostała wystawa Dźwięki elektrycznego ciała, zrealizowana przez Muzeum Sztuki w Łodzi, ta cośmy ja mieli zrobić, ale nie zrobiliśmy… a nasi Wywyższeni przepadli z kretesem? A konserwacja Bitwy to pies? I co, też nic? Co za pech.”

    cieszysz się porażką własnej instytucji? kolegów? zmiataj gdzie pieprz rośnie, żałosna kobiecino !

    Komentarz - autor: widzący — 23/05/2013 @ 11:20 | Odpowiedz

    • Od lat werdykty gremium przyznajacego nagrody Sybilli sa co najmniej kontrowersyjne. Jednak wystawa w Muzeum Narodowym p.t. „Wywyzszeni” byla owocem kompletnej niedojrzalosci myslowej i braku historycznych kompetencji autorow, wiec trudno, zeby zyskała uznanie nawet takiego jury. A „koledzy” nie powinni brac sie za trudne tematy, skoro do nich intelektualnie i kompetencyjnie nie dorosli.

      Komentarz - autor: Hermenegilda — 24/05/2013 @ 12:44 | Odpowiedz

      • Zgadzam się z H-gildą ale DECYDENTEM w sprawach wystaw zawsze jest dyrektor. Wniosek – Jaki pan taki kram, jaka dyrekcja takie wystawy. Ludzie to takie proste!

        Komentarz - autor: Czapajew — 24/05/2013 @ 18:37

      • ale przecież „wywyższonych” robili nie tylko koledzy muzealni – głównym wykonawcą, chociaż nie swojego pomysłu, był o to przez dyrekcję poproszony, prof. Pomian! może jego nazwisko miało dodać splendoru wystawie bo rodzimi muzealnicy nie wystarczyli? Zapewne kiedyś prof. Pomian w Muzeum Narodowym jako zwiedzający był a może i całe zbiory poznał, no nie wiadomo! „niedojrzałość i brak historycznych kompetencji…” ojej, ale dyrekcji będzie przykro, w obydwu profesorach od wystawy takie nadzieje przecież pokładała, magistrów nie dopuściła, a i tak hitu nie było.

        Komentarz - autor: mysz muzealna — 26/05/2013 @ 20:21

      • Przyznam, ze nawet nie wiedziałam, ze autorami „Wywyzszonych” nie są magistrzy swiezo po studiach:)))) Jak zwykle – z zainteresowaniem odnotowałam obecność wielu bardzo interesujacych obiektow, ktore jednak zostały zestawione tak, ze budzilo to podejrzenie o kompletną nieznajomość historii i jej procesów. Niech to bedzie nauczka dla Szanownej Dyrekcji, ze wystawy o charakterze historycznym, a nie historyczno-sztucznym powinni robić profesjonalni historycy!

        Komentarz - autor: Hermenegilda — 27/05/2013 @ 08:28

  6. Nasze panie i tak odniosły sukces. Obie wystąpiły w reklamie wonga.com.

    Komentarz - autor: hefajstos — 20/05/2013 @ 23:20 | Odpowiedz


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

%d bloggers like this: